Elbocsátó üzenet

Sajnos az elmúlt pár órában kiderült, hogy nem tudjuk vállalni a továbbiakban, hogy a Paradigma nemzetközi légióban vezessük a magyar részleget. Ezért arra döntésre jutottunk (Westy és Aleph), hogy kilépünk a légióból. A továbbiakban saját légiót alapítunk Vigil néven. Aki csatlakozni szeretne, az hamarosan megteheti. Akit érdekelnek a részletek az látogasson el a tovább után.

Aki szeretne csatlakozni hozzánk, az ITT MEGTEHETI.

UPDATE: Úgy néz ki fognak annyian csatlakozni, hogy belevághatunk az új légióba.

Mielőtt bárki rosszra gondolna, teljesen békében léptünk ki a Paradigmából, ma napig nagyon jó véleménnyel vagyunk a légióról és bárkinek csak ajánlani tudjuk, aki nemzetközi légiót keres. Azonban olyan nézetbeli eltérések merültek fel, ami miatt nem tudtuk tovább vállalni az ott összegyűlt magyar társaság vezetését. Alapvető nézeteltérés a Spatalos szerver választásával kapcsolatban tört felszínre, mivel mi mindenáron az ottani közösségbe szerettünk volna csatlakozni. A guild nemzetközi fele ezzel nem értett egyet, érthető okokból. Felmerült még néhány kényes kérdés, de nem untatnék ezzel senkit.

Létrehozunk hamarosan egy oldalt, ahol lehet jelentkezni a légióba. Senkit nem szeretnénk a Paradigmából átcsábítani, mindenki saját maga döntse el, hogy hol szeretne játszani – de a lehetőség adott. A légió Asmodian lesz és a Spatalos szerveren fog játszani. Ugyanazt tudjuk garantálni, amit eddig is, persze egyelőre csekélyebb számban. Elsőre csak magyar tagokra számítunk, de nem zárkózunk el nemzetközi légiósoktól sem.

33 hozzászólás to “Elbocsátó üzenet”

  1. Miért, most a Paradigma külföldi fele nem a Spatalos-ra akar menni? Ez váratlanul ért, mintha két napja még belső fórumon is Spatalos lett volna megadva szervernek…na asszem ideje lesz újra elolvasni a fórumot 🙂
    Ha tényleg más szerverre akar menni Paradigma, akkor azt hiszem sok magyar fog úgy dönteni hogy Spatalos-on marad (vagyis az új légióban) ha mr egyszer nagy nehezen, végre asszem talán mmo történelemben először sikerült elérni, hogy mindkét oldal ugyan azon a szerveren legyen.
    Asszem rám számíthattok, csak ahelyett hogy írnék még 2 oldalt megyek és olvasom belső fórumot 🙂

  2. Felmerültek bizonyos kételyek miszerint túlságosan HC lesz a Spatalos és a többség úgy néz ki nem akar ilyen környezetben játszani. Hogy mennyire lesz HC vagy csak egyszerűen egy populáris szerver lesz csak nem tudjuk eldönteni, viszont a közösség valóban nagyon jónak látszik magyar oldalon ezért döntöttünk a kilépés mellett.

  3. Nohát átnyálaztam az egész belső fórumot, de erről csak annyit találtam hogy van egy szavazás, hogy high pop vagy közepes szerverre mennénk a népek, és kemény 14-en szavaztak, szervernek meg továbbra is “Considering Spatalos atm” van megadva. Szal okosabb nem lettem 😀

    Egy kérdés viszont felmerült bennem: ha Paradigma (külföldi fele) nem spatalos-ra akar mennyi, akkor miért nem lesz egyszerűen 2db Paradigma, ügyintézés, fórum weblap minden maradhatna, nem kéne lépdelni nektek se ki hanem vezetnétek Spatalos oldalt, és lenne egy bazi nagy multi-klán ami több szerveren van, vagy ez butaság? 🙂

    Amúgy részemről a dolog egyértelmű, tuti hogy Spatalos-on kreálok karit, aztán többi már majd jön magától 🙂

  4. A multi-klán dolgot azért nem szeretnénk erőltetni. Az új bloggal könnyebb lesz az ügyintézés, majd meglátjátok! 😀
    A Recruit fül alatt várjuk azokat, akik úgy döntenek hogy itt lesznek velünk.

  5. Én személy szerint megértem mindkét oldal álláspontját. Nekem is nagy félelmem, hogy a Spatalosból a sok magyar hunscalpot csinál, és előre lejárat mindenkit. Másrészt titeket is megértelek, azért mégiscsak magyarokkal együtt játszani az igazi.

  6. Nem került ez még nyilvánosságra, de azt hiszem nem sértem meg a feleket, ha felszínre hozom:

    Majdnem az összes (9-10) guild leaderrel beszéltünk ez ügyben, akik kategorikusan elzárkoztak attól, hogy újra egy BS rettenet jöjjön létre. Minden eszközzel szeretnék megakadályozni, hogy magyar szövegeléssel árasszák el a playerek a hivatalos international csatornákat.

  7. Ezt örömmel hallom. 🙂
    További sok sikert nektek az új légióban!

  8. Ez a hunscalp dolog érdekes kérdés, sokáig én is így gondoltam, hogy megy a sok buta aztán bumm, így lesz a… szal értitek. Aztán szöget ütött a fejemben egy gondolat: arról hogy egy szerveren milyen lesz a community, mindenki tehet, azaz a normális emberek is hogy hagyják elburjánzni a dolgokat.
    Könnyű hárítani persze és ráfogni mindent egy rétegre, de ha jobban belegondolunk, fáj ezt kimondani de ha leromlik a színvonal arról én is, te is meg minden más olyan játékos is tehet akik amúgy igyekeznek normális mederben játszani. Mert meg lett volna a lehetőség összefogni és kiközösíteni a renitens tagokat még az elején, aztán egy idő után inkább magukba fojtották volna a hülyeségünk. Reménykedem benne (és Aleph írása picit megerősít benne) hogy valami hasonló fog történni, és az összes klán megpróbál fellépni a züllesztők ellen.

    Összefoglalva én úgy gondolom bármilyen kényelmes is elhárítani a felelősséget, ha hunscalp lesz a Spatalos-ból, azért az amúgy normális játékosok is felelősek lesznek. De nagyon úgy néz ki hogy más is így gondolja, és a nagy guild-ek megpróbálják megőrizni a mostanra kialakult, mmo-kban elég egyedi (majdhogynem példa nélküli) normális hangvételt a magyar community-ben. Mert jelenleg kb bármilyen magyar aion oldalt/fórumot/blog-oz (sőt sg.hu-t!) olvasok, apróbb túlkapásokon kívül normális beszélgetés megy.

  9. Még egy apró gondolat, egy szerintem felettébb sikeres példa. Nem játékbeli, de hasonló: aki 2-3 éve olvasott Frostshock!-ot az pontosan emlékszik, hogy mekkora giga flame-ek alakultak ki a legapróbb dolgokon is. Aztán nem is emlékszem mikor vagy miért, elkezdtek valami brutális módon moderálni. És mostanra gyakran tök érdekes beszélgetéseket lehet folytatni akár a legkényesebb kérdésekről is. Persze jó, nyilván van amikor elszabadul újra meg újra a dolog, ilyen a legjobb családban is van, de időben megfékezik és kész.

  10. Igen meglepett ez a “bejelentés”, Opal szólt nemrég h jöjjek fel mert hírek vannak..
    Srácok! a belső fórumot még nem néztem át, szóval nem tudom, hogy ott mi van, de tudok 2 dolgot:
    – biztos, hogy megyek veletek;
    – mert ahogy láttam eddig a többi (mind asmo, mind angyalkás) légió fórumait, biztos vagyok benne, hogy itt nem lesz egyhamar hunscalp.
    Az emberek többnyire felnőttek, fiatalok, nem pedig gyerekek(gyökerek:D), akik szerintem okozzák a feszültséget a szándékos vagy a nélküli hülyeségükkel/bunkóságukkal.
    Nem a HC-vérpistike a lényeg szerintem, hanem az hogy végre legyen egy jó game egy jó, összetartó kis közösséggel!
    Megy a “Jövök” is mindjárt;)

  11. Csak ne lennél berúgva 😀

  12. Ha 1 mondatnál többet magyarázok, már piás vagyok?:D

  13. Kérdőjel helyett felkiáltót akartál írni igaz? 😀 Na ne offoljunk 🙂

  14. Well… mondjátok, hogy a belső fórum informatívabb lesz, mint a jelenlegi és engem máris meggyőztetek 🙂 Valószínűleg velem van a baj, de én még az open béta szerverről szóló posztot sem találtam meg múlt héten és magányosan kommandóztam valami idegen szerveren *pirul*

  15. Én is pont a kialakulni látszó magyar közösség miatt gondoltam úgy, hogy mindenképpen a Spatalos szerveren szeretnék játszani, még ha ez most egy elég komoly áldozattal is járt. A magunk (most már csekélyebb) eszközeivel megpróbálunk majd mindent megtenni, hogy aki a Spatalost választotta, az ne csalódjon az ottani csapatban.

    • Igen, mind a Fugitives, mind a Variance igeretes, erett legionnak latszik – a tobbieket Destiny, Lunarion, Tribute, Celestial being, stb.. nem ismerem. Remelem, hogy osszejon annyi ember, hogy ez az uj legion megallja a helyet!
      Tudom, hogy “atcsabitani” senkit nem akartok, de azert a lehetosegrol, vagy legalabb a tenyekrol egy postot nem szandekoztok kitenni a PDM forumra? Csak mert lehet, hogy vannak, akik inkabb ott informalodnak, s ezt annyira nem olvassak.

      • Hm fontolgattam egy ideig, de végül arra gondoltam, hogy aki úgysem olvassa a blogot, annak igazából sokat nem tudunk felmutatni, hiszen nincsen igazából más “eredmény” amire hivatkozni tudnánk. Másrészt a legjobb hiszemben toboroztunk hónapokig abba a guildbe és úgy érzem, hogy azt a munkát nem akarom kiszakítani erőszakkal.

        A többi légió leaderevel beszélgetve nekem is az a meglátásom, hogy egy érett és reálisan gondolkodó csapat.

      • Tekintve hogy a headstart igen kozel van, sztem beleferne. Nekem is van tobb ismerosom, akik a blog-ot nem olvassak, csak azert jonnek/jonnenek a PDM-ba, mert en meseltem nekik. Nyilvan ok tudnak a dologrol, mert szolok nekik, de sztem tobben vannak, akik jonnenek, hogyha tajekoztatva lennenek. Gondolok arra, hogy most van a legionban ~30 magyar, amibol eljon 10-20(?), akkor mar nem biztos, hogy a maradek ott szeretne maradni. En is orultem a nemzetkozi legionnak, meg persze beleirtam az application-be, de ha rajtam kivul csak egy mareknyi magyar maradna ott, akkor valoszinu, hogy en is elgondolkoznek, hiszen az ember termeszetenel fogva konnyebben/szivesebben jatszik olyan emberekkel, akikkel a sajat anyanyelven tud kommunikalni.
        Es amennyiben Silvera tud errol, sztem mint leadernek kotelessege lenne kipostolni az esemenyeket, hogy legyen valasztasi lehetosege azoknak, akik nem tudjak, hogy WTF…

  16. Ez valami új rekord lesz, olyan klánban még nem voltam, ami már a játék megjelenése előtt kettéválik 🙂
    A PDM nekem a fórum alapján nagyon jónak tűnik, normális emberek, jó létszám, classbalance, kár lenne, ha ez felborulna pár nappal release előtt.
    Mi lesz, ha a PDM végül a Spatalosra megy?
    Sultan

    • Hát nekem ne is mondd, eléggé vérzik így is a szívem:(

      A PDM most is egy jó guild, éppen ezért aki inkább játszana egy nemzetközi csapatban, mint egy induláskor még csak magyarokból állóban, annak ezt tudom ajánlani.

      Ha a PDM Spatalosra megy, akkor szövetséges baráti erők leszünk, hisz senkiben nem maradtak rossz érzések a válás miatt. Továbbra is kommunikálunk a vezetőséggel és figyelemmel követjük a guild életét.

  17. Na most jutottam csak fel az oldalra, megnyugtato azert a 20 koruli komment, es a recruitban is gyulnek a nevek. Koszi mindenkinek, aki velunk tart, jo buli lesz 🙂

    • Érted még a LACI is jön!:D Egyébként valóban jó buli lesz, kicsiny de elhivatott csapat fogja tönkre tenni szegény Variance és Lunarion mindennapokat. 😀

  18. A szerverválasztás a fő gond vagy van más olyan fontos szempont is, ami miatt nem így döntöttetek?
    Ez végleges, nem lehet valami kompromisszumos megoldást találni? (jelenleg kb 50-50% a szavazás, bármi lehet)

  19. Hát, ha nem leszünk elegen, kidolgozunk valami gerilla-taktikát és levadásszuk őket one by one. 😀

  20. Cisane: Mondjuk úgy, hogy a szerverválasztás kapcsán kerültek elő más problémák, amiket sajnos nem tudunk együtt megoldani.

    Végleges a döntés, ha Spatalosra jönnek, akkor sem leszünk újra egy légió.

  21. Ehhez a hunscalpá válik a Spatalos dologhoz csak annyit, hogy bárki, bármilyen módon zülleszteni próbál, vagy nem emberhez méltóan viselkedik, az kurvára pellengérre állítódik majd a Frostshock!-on, ezt megígérhetem.

    Aztán vagy megszokja, vagy megszökik. Én sem a guildem sem hajlandó egy olyan szerveren játszani, ahol hunscalp szinvonal van, szóval amit lehet, azt meg is fogjuk tenni azért, hogy ez ne így legyen.

    A magyar aion blogokat, oldalakat olvasgatva a guild menedzsmentek normálisnak, komolynak tűnnek, innentől fogva mi megszavaztuk a bizalmat a Spatalos közösségnek, pedig mi azért elég érzékenyek vagyunk ilyen szempotnból, szóval én egyelőre nem aggódom.

    Szerintem egyelőre ti se tegyétek. Paradigma változásról meg az a véleményem, hogy jól tettétek, de ez az ide megyünk, majd oda megyünk, fele ide megy fele oda akar menni dolog nem vezet túl jóra majd a későbbiekben sem, nem vall határozott vezetőségre.

    A ti lépésetek viszont az volt, welcome Vigil 🙂

  22. Ez a hunscalp dolog csakis egy dolgon múlik szerintem: mennyire lesz népszerű a játék idővel. Ha eléri vagy csak megközelíti a wow népeszerűséget szvsz elkerülhetetlen, hogy ugyanolyan gyémántlámák jöjjenek spatalosra játszani (mondván itt vannak a magyarok). Most jelenleg egy olyan közösség van akit érdekel a játék, a 95% sztem már CBT-ben és OBT-ben is részt vett, megvan a közössége megvannak a barátai megvan a fóruma ahol kifejti a véleményét.
    A magányos vérpistik bújkálnak a sötétben vagy még nem fordították ostoba kis fejüket a játék felé. sztem

  23. Kollégáktól elnézést, de kitöröltem a kapcsolatteremtés folyamatát, gondolom nem bánjátok.

  24. Cascade: helyes, örülök, hogy ilyen nagy az egyetértés ebben a témában. 🙂

  25. christiancb Says:

    Hunscalpos témához szólnék hozzá én is. A mi légiónk (Celestial Being), pl kifejezetten azért választotta ezt a szervert mert sok magyar lesz itt és az érettebb társasághoz tartozik mindegyik. Utána néztünk az Elyos oldalnak, hogy kik lesznek azok akikkel majd összetűzésbe keveredhetünk, mindegyik felnőttesen viselkedik és a fórumaikon is kitárgyalták ezt a dolgot, hogy mi van ha magyarral találkoznak. Természetes, hogy a ventrin menni fognak a “végre megdöglött ez a rohadt XY” dolog, de szerintem ez bőven elfogadható amíg a magyar community ezeket a dolgot megtartja a pillanat hevére.

    A másik ami közrejátszott még a Spatalos szerver kiválasztásában az pl a Ti légiótok volt. Ugye nem csak megfelelő ellenfél kell, de kellenek a megfelelő társak is. Mivel mi 20an kezdünk kb ezért fontos volt, hogy olyan légiók legyenek a szerveren akikben látunk fantáziát az együttműködésre. Nem hinném,hogy rosszul ítéltük volna meg a helyzetet és szerintem kizárt,hogy hunscalp effectus üsse fel a fejét.

    Ahogy előttem is írták ehhez viszont a légióknak is össze kell majd fognia és ha esetleg nem megfelelő mentalitású játékost vesznek észre egyik – másik légióból akkor majd szépen reportolni azt a megfelelő leadereknek. Mi (legalábbis én) nagyon nem nézem jó szemmel mikor valaki a magyar nyelvet erölteti az angol csatornán pl, de a taplósággal se vagyok túlságosan kibékülve. Valszeg az ilyen dolgokat egy fantasztikus, személyre szabott légió kickel fogjuk jutalmazni ha nem látunk arra hajlmot az illetőben,hogy le akar mászni a fáról.

    Wall of text vége meg legyen az, hogy mindenképen maradjatok a Spataloson, hiszen valóban talán az első normális magyar community készül kialakulni, és sok sikert nektek 🙂

  26. christiancb Says:

    Oops, sorry az elírásokért, csak kb 3× írtam újra a wordpress miatt a postot, azt hiszem nem volt türelmem átnézni utoljára is 🙂 A lényeg leszűrhető.

Vélemény, hozzászólás?

