Elmélkedés

Bár pár héttel ezelőtt már felbukkantak találgatások Mike Morhaime nyilatkozata miatt (“And so it would be correct to conclude that you could expect two releases of Blizzard next year. But I will not make any conclusion as to what those titles will be.”) az új WoW kiegészítőről, és körülbelül egy hete ki is szivárgott – később 100%-ig – igaznak bizonyuló tartalma, mégis kételkedtem. Kételkedtem, hogy a ~6 éve építgetett, emberek millióit kiszolgáló világukhoz érdemben hozzányúlnának, hiszen látszólag nem fűződik hozzá érdekük, az előfizetőik így is megtöltik a szervereket, és a fórumokon folyamatosan fel-felcsendülő sírások ellenére bizony egy nagyon masszív, történettel és érdekes részletekkel vastagon átszőtt játékba csöppenne az esetleges új játékos.

És mégis, a Blizzard meglépi az új kiegészítővel, hogy a WoW történelmében először (néhány apróbb kitekintéstől eltekintve) szakítanak a Warcraft 3 és a Frozen Throne történetével és valóban epikus változtatásokat hajtanak végre a világon. Valószínűleg pont ez az, ami miatt a már kiégett ős-playerek is elismerve bólintanak és várni fogják az új kiegészítőt, hiszen épp ezek, a világra ható, azt végérvényesen megváltoztató események azok, amik szerintem az egyik legnagyobb élmény-potenciált jelentik egy virtuális világban, amikben az emberek a legszívesebben részt vennének. Mindezek mellé a tegnapi paneleken rengeteg, a játékmenetet, a harcrendszert és a kasztokat érintő, komoly változtatást is adagoltak – nem túlzás talán azt mondani, hogy átírják a játékot. Biztos vagyok benne, hogy a cél ugyanaz, mint eddig is volt, megtartani a WoW táborát, hogy majd a távoli jövőben megjelenő next-gen MMO-ba át lehessen terelni őket. Ezzel nincs is semmi gond, a szememet az szúrta, hogy elég olcsó parasztvakításokkal próbálták ezt megoldani, és ez bizony visszahangot is vert nem egy fórumon. S a Blizzard mondá legyen néktek tartalom. És leszen tartalom. Nem is kicsit. Ezzel szavatolták, hogy a fanyalgokból is őrjöngő rajongók lesznek újra, akik a cancel account helyett bizony letolják a maradék egy évet a Lich Kinggel. Akik már abbahagyták, azokat elfogja a nosztalgia, hogy “még utoljára belovaglom a klasszikus Barrenst”, mielőtt befizetek egy kör Cataclysm-re, a néhány, azóta MMO-korba serdült fiatal pedig örömmel vesz részt a világ átformálásában új előfizető formájában.

A Blizzard zseniálisan csinálja, amit csinál, és belegondolni is durva, milyen lesz az a bizonyos next-gen MMO, ha egy WoW kiegészítővel ekkora, pozitív értelemben vett felzúdulást tudtak csinálni. Le a kalappal.

5 hozzászólás to “Elmélkedés”

  1. aionassassin Says:

    Érdekes gondolatmenet. Nekem a kieg video 5ev wow utan egyaltalan nem tetszett. Most igy olvasgattam, hogy atszabjak a talentolast meg eltunik az AP, INT, DEF ez mar erdekesebben hangzik.
    Az hogy most nem egy nagy Barrensen megyek, hanem nini itt egy kurva nagy szakadek hmm… de hogy jutok at? Ez engem nem hozott lazba. Ahogy az sem, hogy akkor most repulhetek a rei teruletek felett… de minek? Hova?
    A Tauren Palatol sem pisilek be, mint ahogy az uj race-ektol sem.
    Anno visszamentem a WARbol a WOWba, mert a WAR nem hozta a hozza fuzott remenyeket. Es az Aionbol is visszamegyek, ha az Aion gyengebb lesz… de ez nem a WOWon fog mulni, hanem az Aionon. Ha jo, akkor nem megyek el 🙂

  2. Omg wtf … Amikor én is hallgattam / néztem a trailert egy részlet fogott meg , az hogy a régi területek “elpusztultak” egy nagy ellenség által … na most az utolsó 1sec-ben amikor meghallottam , hogy ez a bizonyos nagy ellenség Deathwing …
    omfg ….
    azt hittem végem , sejtettem hogy ő még erősen a tarsolyukban van , de ez tényleg egy nagy dobás , és tényleg Epikus fight lesz. Respect a blizzardnak ismét egy hatalmas dobásért … és az is elég durva amivé lesz a térkép 🙂 Végre rászánták magukat ! 🙂 [bár lehet Deathwing csak azért tetszik nekem ennyire mert az egyik kedvenc szereplőm a Warcraft világában]
    Aionassasin kommentjére reagálva , bár én csak saját magam nevében tudok nyilatkozni , szerintem ez a kiegészítő inkább azon embereknek jelent hatalmas megnyugvást akik még mindig a vanilia-WoW os időszakaikra emlékeznek vissza a legszívesebben és már eu open betán is ezeket a dombokat lovagolták , ahogy mondtad lassan 5 éve … Kíváncsivá válnak mivé lett ez a szép világ , kis nosztalgia stb. megnézik , raidelnek egy kettőt , és hopp … vissza is szoknak 🙂 Korrekt marketingelése van a játéknak , irigylésre méltó …
    Az új fajok engem se csábítanak kimondottan , nem tudom Lore -ba hogy tudják beleilleszteni hogy a Worgenek az alliance tagjai legyenek , viszont az hogy más classokat is választhatnak már más-más fajok ,az sokkal érdekesebb … 🙂

  3. Én csak olvasgattam wow-os dolgokat, de a legtöbb player amiatt hagyta abba, hogy túl egyszerű/unalmas volt.
    Raid-re sokat kellett várni, minden ember full narancs setben volt, etc

  4. Bár ez az egész közel sem akkora durranás, mint amekkorának a kislányként sikítozó fanboy-ok hypo-olják, de bőven-bőven elég arra hogy egy gyengén vagy közepesen szereplő Aion-ból visszamenjenek az emberek, ahogy az epic fail WAR-ból is elég volt egy Wotlk a visszatérítéshez.

    Első commenttel tökéletesen egyezik a véleményem, én is pont ugyan így elhúztam a fenébe a WAR-ból pedig nagyon bíztam benne, és pontosan ugyan így, ha Aion csalódás lesz, megyek vissza újra.
    Nem fogok csak azért egy rosszabb mmo-val játszani, hogy szidhassam a blizz-t a jó pár idióta lépéséért (tauren pala wtf, guild levelling, ohh so last year copy paste stb), azt úgyis megtehetem ha közben wow-ozok 🙂
    Én minden ígéretesebb játéknak adok esélyt, Aion után/mellett kap majd FF14 és Tera Online is, de hogy valamivel huzamosabban is játsszak, ahhoz teljesíteni is kell, én már csak ilyen tudatos vásárló vagyok.

    Szóval nem hiszem hogy kieg sokban befolyásolná az Aion sikerét, ez csak magától az Aion-tól függ a saját kezükben van a sorsuk (persze ha bukta lesz nyilván wow-ra kenik, ahogy war esetében is van aki a 2.kieget okolja a bukásért, pedig ez emeletes baromság)

  5. Sziasztok!
    Valóban a Blizznek nem gyenge marketing-háttere lehet, nagyon jól szervezik a dolgukat. De! Ez nem tart vissza sokáig már annyi játékost, mint ahogy engem sem. Egyszerű az oka: hiába a vanilla-WoWhoz képest eget rengető újítások, ellaposodott a játék. Szerintem ez lehet a legjobb szó rá. Az a sok farmolás, ami kell a repukhoz, bgk, arénák… Elég volt.
    Aion cbt #3 óta vagyok ha minden igaz, és ha mondhatom még jobban megfogott, mint anno a WoW, pedig a high-end tartalmáról most sincs fogalmam, mint ahogy nem volt a wowéhoz sem, amikor ismerkedni kezdtem vele.
    Szerintem ez nem ellenfele lesz a wownak, hanem egy alternatívája, és ez jó. Örülni fogok a többi mmonak is, ha színesedik a piac, nekünk csak jobb lesz.
    Például ott volt a forma 1 Shcumi birodalmaként évekig.Nem volt már unalmas, hogy tudtuk, vajon ki lehet az, aki vajon megnyeri a futamot.És a következőt.Majd a vb-t…
    Jót tett ott is a változás, a fiatal, friss vér, ugyanúgy, mint mindenhol.
    Sry a wall-ért:D

Vélemény, hozzászólás?

