Class Preview – Spiritmaster

A TenTonHammer-en megjelent egy interjú a játék készítőivel, amiben a Spiritmaster kasztról adnak egynémely infót az érdeklődőknek. Lefordítottam, vegyétek, vigyétek.

Ui.: ha a repüléses részt így hagyják, a SM nem lesz több negyedvonalas golyófogónál, hiába próbálják ezt taktikai vívmányként eladni.

Az Aion mágus alkasztjai – a Sorcerer és a Spiritmaster – az elemi mágia erőit két teljesen különböző módon alakítják saját kedvük szerint. Mondanál pár szót a két kaszt szerepe mögött meghúzódó lore-ról?

Első pillantásra a Sorcerer és a Spiritmaster jónéhány hasonlóságot mutat. Mindkét alkaszt Kaisinel-t, az Illúziók Urát (Elyos), vagy Lumiel-t, a Bölcsesség Úrnőjét szolgálja (Asmodian). A nagy különbség a Spiritmaster és Sorcerer közt az elemekhez való hozzáállásban keresendő. A Sorcerer sokkal inkább egy tudós, míg a Spiritmaster egy művész, ösztönös harmóniában vannak a szél, tűz, víz, vagy föld erőivel. Félelmetes elementálokat képesek megidézni pusztán akaraterejükkel, hogy aztán ellenfelük ellen fordítsák azokat. Egy Sorcerer pontosan megmondja, milyen mágikus formula hoz létre tűz alapú mágiát, míg a Spiritmaster egy csettintéssel megidéz egy tűzelementált. Ha megkérdeznéd tőle, hogy csinálta, valószínűleg csak megvonná a vállát.
A Spiritmasterek természetesen ugyanúgy hosszas tanulás árán sajátítják el az elemek irányításának művészetét, de ezek a leckék sokkal inkább egy erősebb személy mentorálásának, és rengeteg önálló felismerésnek az eredményei. A Sorcererek ezzel szemben szigorú és kitartó oktatás és kutatás árán jutnak hatalomhoz.

Lehugyoz a fa !

Általában minden petes kaszt esetében a pet nagyban hozzájárul a játék stílusához és a játékélményhez. A Spiritmaster különféle elementálok megidézésére képes. Erősödnek ezek a petek, ahogy a karakter szintet lép, vagy egyszerűen átadják a helyüket a nagyobb, gonoszabb lényeknek?

Először is, a Spiritmaster “petjeit” spiriteknek nevezzük. Ezek a spiritek a karakter szintlépéseivel együtt erősödnek. Egész pontosan, a karakter új skillek formájában tanulja meg a nagyobb, erősebb spiritek megidézéséhez szükséges varázslatokat. A bétában jelenleg a Spiritmaster összesen négyféle spiritet képes megidézni, 10-es szinten, ezek a föld-, lég-, tűz-, illetve vízelementálok. A megjelenéskor azonban ez kiegészül majd egy ötödikkel is, ami a karakter fajától függően változik majd.

A petek megidézés után egészen addig játékban maradnak, amíg el nem küldi őket a játékos, vagy minden harchoz külön meg kell idézni a spiritet?

A spiritek játékban maradnak megidézésük után egészen addig, amíg a karakter, vagy a spirit meg nem hal, a játékos ki nem lép a játékból, vagy a karakter át nem lép egy másik zónába. A spirit megidézése viszonylag gyors és olcsó folyamat, így érdemes mindig magunk mellett tartani egyet.

Mennyire szorul a Spiritmaster a petje segítségére? Egyszerűen csak segítséget nyújtanak a harcban, vagy a kaszt komolyan függ a pet sebzésétől és támogatásától?

A Spiritmaster erős szóló kaszt, és tulajdonképp minden, ami ezzel a kaszttal kapcsolatos a spirit körül forog. Amikor csak lehet, legyen megidézett spiritünk, de a taktika részét képezi az is, hogy megválasszuk a megfelelő petet az adott harchoz, illetve tudjunk váltani annak függvényében, mivel állunk szemben. A Spiritmaster teljesítménye nagyban függ a spiritjétől.

Mondanál pár szót a különféle spiritekről, és hogy mire számíthat a Spiritmaster tőlük? Minden petnek külön szerepe van?

Jelenleg a béta verzióban, ahogy már korábban említettem, négy féle spirit áll rendelkezésre, ezek mindegyike az egyik őselemhez kötődik (föld, levegő, tűz, víz). A megjelenéskor azonban már lehetőség lesz egy ötödik fajta spirit megidézésére is, aminek típusát a karakter faja határozza meg. Az Asmodian Spiritmasterek egy tűz-föld elementált idézhetnek majd meg, míg az Elyososok egy lég-víz elementált.

Minden spirit különböző képességekkel rendelkezik. Néhány esetben nehéz lehet eldönteni, melyik spiritet a legérdemesebb használni, így ez a döntés többnyire a játékos tapasztalatán fog alapulni. Azonban ez a döntés egyértelműen befolyásolja a harc végkimenetelét.

A tűzelementálok közelharcban erősek. A földelementálok a legjobban védettek mind közül, így ők lesznek a “tank” petek. A vízelementálok távolsági mágikus sebzést osztanak, a légelementálok pedig mágikus közelharci képességekkel rendelkeznek.

Akad pár olyan MMO manapság, amikben a petes kasztok exploitokra adnak lehetőségeket (például a játékos elmegy a géptől, míg a pet mindent elintéz a karakter helyett). Hogy fogtok ez ellen védekezni az Aionban?

Minden kaszt esetén vannak nehézségek a balanszolás terén. A Spiritmasterrel sem kivételezünk, amikor arra törekszünk, hogy minden kasztot balanszba hozzunk; ennek a karakternek is épp úgy életképesnek kell lennie mind szóló, mind csapat környezetben. Hogy eloszlassam a félelmeidet, miszerint a Spiritmaster majd képes lesz úgy XP-t szerezni, hogy közben a játékos ott sincs a gépnél, nos, a spiriteknek számos különböző képességük van, amit a játékosnak manuálisan kell használnia (támadások, gyógyítások, buffok). Nincs beépített “automata-XP-gyűjtő” mód.

Mivel a petes kasztokra egyfajta “mini duóként” tekint a legtöbb játékos, így gyakran választják ezeket a szóló-pártiak, illetve gyakran egy party kreálásnál is előbb esik másra a választás. Mennyire hasznosak a Spiritmasterek partyban, és mi a feladatuk?

Csapatban a Spiritmaster meggyengíti és távoltartja az ellenfeleket, hála a különféle peteknek és debuffoknak. Ezeknek a képességeknek köszönhetően, a gyors burst damage-re képes kasztok, mint az Assasin, vagy a Sorcerer, hamarabb végeznek a mobokkal. A Magic Blocking képességükkel leszedik az ellenfelek buffjait, valamint rendelkeznek még egy olyan skillel is, ami növeli a célpont droprate-jét – melyik csapat ne szeretne MÉG TÖBB és MÉG JOBB lootot?

Hogy működik a repülés aktív pet esetén? A spirit követi mesterét, vagy a földön marad?

A spirit nem követi a karaktert a levegőbe, ha az szárnyra kap. A spiritre tekintsünk úgy, mint egy földön álló karakterre. A helyzetnek megvannak a maga előnyei és kihívásai, hogy tulajdonképpen egyszerre vagyunk a földön (a spirit), és a levegőben (a karakter).

sm2

A Mage kasztok általában gyenge védelemmel, és kevés életerővel rendelkeznek, ami könnyű célponttá teszi őket PvP-ben. Hogy állja a sarat a Spiritmaster, illetve mivel fogunk “mély nyomot hagyni” ellenfeleinkben?

A debuffok és gyengítő varázslatok félelmet keltenek ellenfeleinkben. Emellett pedig kezünkben a hatalmas előny, hogy egyszerre lehetünk két helyen – míg a karakter a levegőben repked, a spiritünk a földön tartja a frontot. A vízelementálunknak ráadásul megvan az az egyedi képessége, hogy egyszerűen lerántja a repülő ellenfelet a földre, ami PvP-ben nem kis fegyvertény.

Képes lesz a kaszt megvédeni magát egy-az-egy elleni harcban, vagy érdemesebb csapatban mozogni vele?

Minden kaszt nagyobb biztonságban van csapatban. Mivel a Spiritmaster is varázshasználó, nem rendelkezik temérdek HP-val. Érdemes előnyünkre fordítani a Stigma köveket, a buffokat adó tárgyakat, illetve a HP/MP regeneráló képességeinket. Másfelől a Spiritmaster eleve rendelkezik “csapattal”, mivel a megidézett spirit segítségével kétfelől oszthatja az áldást. Így 1v1 helyett talán érdemesebb egyből 2v1-ről beszélni.

Advertisements

Egy hozzászólás to “Class Preview – Spiritmaster”

  1. Ez a “nem repül a spirit mert az táp” kb eddig a fejlesztők legcsúnyább kamuja. Nem lenne szar a class, de így semmit nem fognak érni, ahogy most is: minden classból csomó magas szintű player van, sm-mel meg szinte senki nem játszik…

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: