Nekem ne papolj !

No, valahol ott hagytam abba egy bo honapja, hogy igyekeztem valamifele alapveto attekintest adni a clericrol az elso 25 szint tukreben (meg hogy lelkendezzek kicsit a Dischargerol, haha). Az ido nem telt haszontalan, bar powerlevelrol nem beszelhetunk, azert meselek az elmult ~10 szintrol pro es kontra.
Kezdjuk talan csak ugy amblokk, ahogy fejlodtunk egyutt a tobbiekkel (assassin/templar, sorceress, hunter es gladiator), idorol idore egymasnak esunk az arenaban Pandemoniumban, vagy csak ugy a vadonban ket quest kozott (vagy nekunk esnek hevesen az abyssi bugyorokban – ez kevesbe vicces). Ez alapjan a cleric 28-29 magassagaban ugy tunt, hogy elindult a lejton PvP szempontbol. A hunter altalaban ugy picsazott meg, hogy az instant healt nem tudtam elsutni, az assassin pedig tulutotte a folyamatos healemet, tamadni sem volt idom. No, hat ez nem toltott el sok orommel, viszont kevessel, ugyhogy remenykedtem, hogy majd 31-en jobb lesz a helyzet (a 34-et ekkor, meg mint kozonseges szamot sem ertettem, annyira messzinek tunt). A 3-4 Fire Temple postbol azthiszem sejtheto, hol toltottem az ido nagy reszet, igazan kedves kis hely, szamos husos questtel, jobb nem is kell az egyszeru healernek. Beutott a 31, majd a 34 is, es visszaallt a vilag rendje a lelkemben, a cleric ujra szivos lett mint egy fereg (itt szivesen postolnek rogzitett ventrilo whine-okat, ha lenne). De ne siessunk annyira elore, nezzuk sorban.

Skillek:

A 28-as tanulasnal kicsit elszontyolodva konstataltam, hogy az egyetlen uj skillem kimerul egy hasznalhatatlan szarban (Thorny Skin), es emelle kapok egy Radiant Cure II-t, meg egy Divine Energy II-t. Koszi. Na, de majd 31-en biztos jobb lesz a helyzet (nem). Na jo, picit, itt kapunk egy eszmeletlen durva DP skillt (lasd kep), illetve egy ujfajta healt, amit csak kesobb tanultam meg ertekelni, elsore nem tunt valami frenetikusnak.

Aion0064_2

Ezen kivul uj szintu Penance, Condemnation, Flash of Recovery a juss. Hatartalanul nem voltam boldog, ezert kenytelen voltam megnezni a 34-es skilleket, hogy mosolyt csaljak az orcamra, ott volt az igazi szaft, amiert erdemes lesz kuzdeni. Az uj heal egyebkent Light of Recovery nevre hallgat, es 1 sec cast time-mal felnyom kb 900 hpt (2 sec cd). Elsore nem lattam sok ertelmet: a sima kisheal kb a harmadaba kerul es nem nyom vissza sokkal kevesebbet, viszont kesobb mind PvP, mind PvE kornyzetben bebizonyosodott, hogy az 1 sec cast time marha sokat szamit. Nyomkodjatok ti is sokat.

Kulon kiemelnek meg 2 passive skillt is, ami szinten sokaig elkerulte a figyelmemet. Nehany kosza alkalommal leruccantunk also Abyssba heten-nyolcan, ahol ugye nincs megallas, vagy leszallas, uzni kell a vad galambocskakat. Szerencsere erre a keszitok is gondoltak, igyekezzetek a levegobol healelni, nagyon latszik a kulonbseg (igaz ez a First Aid, es annak follow upjaira is, ahol a golemek, sarkanyok es decarviak nyomjak az okluket a tank anuszaba. Epp csak lebegjetek fel, onnan nem estek pofara, viszont a heal combos lesz).

Aion0046_2

Aion0049_2

34-en jon az Elveszett Paradicsom, dozsoles a joban, meg persze ~550-ezer a tanulasra, ugyhogy tegyetek felre elore. Az osszes tamado skillbol megkapjuk az uj szintet, plusz uj group heal, kis heal, es HoT. Hat boldogan fizettem ki a felmilliot, azt kell hogy mondjam (kozben pedig Husitol megkaptam a 28-ra valo Stigma spellemet is, ami konkretan egy DoT-ba epitett Mortal Strike (-50% heal), egyelore meg nem probaltam ki, de mindennek eljon az ideje). Ez ido tajban jottek az “akkor inkabb duelezz chanterrel a k**rva anyadat” barati tanacsok, nemi elt ereztem a hangokban. Egy biztos, PvPben a clericet azonnal fel kell dobni Aerial Thrusttal (vagy a gladiator ugyanilyen feldobasaval), vagy silence, vagy stun, kulonben a falat is uthetnetek; healer kasztrol beszelunk, es ezt akar nagy “H”-val is irhatnam. 1v1-ben onmagat gond nelkul eletben tartja, single targetet nagy impressziven kitart (Rank 5-os Rangerrel szemben -aki kesobb ugyan bohocot csinalt az egesz bandabol, de ez egy masik tortenet – stabilan meg tudtam tartani a sorceressunket, ami eleg impressziv healing outputot jelent. Utana persze beleszart a torkunkba, de amint ezt emlitettem, masik tortenet. Egy szo mint szaz, elso target mindig a cleric legyen, meg ha trivialisnak hangzik is.

Gear:

Parazs diskurzusokat valt ki ez a tema meg mindig a tarsasagban (ez azon kivul is, guildszinten). 34-en meg mindig full clothban vagyok (4500+ HP, 5000 MP), amivel meg mindig altalaban a tank mogott masodik vagyok HP tekintetben, mana gondjaim pedig nincsenek. Az ok egyebkent ebben a massziv +HP-ban rejtozik, amivel a clothokat megpakoltak, es ez egeszen lvl 38-ig meg is marad. A chainrol egyebkent csak masodkezbol tudok nyilatkozni, annyira nem hordtam. Az AH-t bongeszve elmondhato, hogy a chain cuccoknak altalaban 3x-os a def ertekuk, ami eleg husos, a HP pool megegyezik a jelenlegi clothokkal (33-34), a mana pedig kb a fele. Ehhez jon majd +1 slot (a 38-as kek chain itemekben altalaban mar 4 slot van). Jelenlegi arfolyamon kb 12-14 millio kinahba kerulne kivenni egy full chain geart gemekkel, de majd igyekszem szepen nezni az armorsmithunkre (eddig bevalt a sewerrel (erted sewer csatorna haha!…) A vegcel termeszetesen tovabbra is az, hogy egy hutoszekrennyi pancel legyen rajtam, akkora shielddel mint egy vasajto. Apropo pajzs, johet nalam is a Pozolj sorozat;  Pozolj Shielddel ! :

pozolj pajzzsal

PvE, PvP

PvE-ben tovabbra sincs nagy problema, 4-5 szinttel magasabb mobokat szepen tapos a sarba a class, azonos szintuekbol akar 3 at is szimultam. A rota kiegeszult egy uj DoT-tal 34-en (Chastisment), de a keplet nagyjabol ugyanaz. A Discharge meg mindig olyan boldogga tesz, hogy 5 evesnek erzem magam a vidamparkban, de hat ki ne szeretne 1600-akat lovoldozni pontydisznokutyalenyekbe kozvetlen kozelrol ugy, hogy a kepernyo beleremeg. Minden masra ott a mastercard.

PvP-ben igyekeztem megmaradni a hatterben, neha besunnyogni egy-ket rootot, ugyhogy sokat nem tudok elmondani, legalabbis a damage outputrol.  Nehany alkalommal amikor csak 2-3-an mentunk at Riften kellett tolem is a szaft, de ebbol nem tudnek melyebb kovetkezteteseket levonni. Sajnos a ping pont annyira magas, hogy a kinai playerek felszeletelnek, mint a virslit gond nelkul, ha csikágózni probalunk. Igyekezzunk kitolni a rootot, vagy egy Heavens Judgementet, a tobbit pedig bizzuk a DPS kasztokra, nekik epp eleg szukseguk lesz a healunkre. Szervezett csapattal riftezni egyebkent hatalmas moka, majd errol is lesz post.

Osszegezve az eddig leirt 4000 sort, a cleric tovabbra is egy nagyon szivos class, igazi tulelo, csapatban pedig elengedhetetlen supporter. Ezert szeretjuk.

Vélemény, hozzászólás?

