Crafting Ismertető

Az Aether Piece gyűjtögetés közbeni szünetekben, gondoltam írok egy keveset a Crafting rendszerről (ha már csinálom, akár meg is oszthatom a tapasztalatimat másokkal).

Csak egy nagyon alapvető, mindegyik craftra vonatkozó összefoglalót tervezek, aminek később lesznek specifikusabb részei.

Tehát a mesterségek.

Sok közül választhatunk. Lehetünk szakácsok, kovácsok (páncél vagy fegyver), Ékszerkészítők, Alkimisták vagy Szabók.

A nevükről lerí, hogy mit lehet velük csinálni ezért nem részletezem.

Minden Craft szintekre van osztva és mindegyikben  level1-en kezdünk. Amikor elértük a 99 pontot fejleszthetjük a skillt a következő szintre. Így megy egészen 400-ig, a fejlesztés természetesen egyre többe kerül.(11k; 120k; 1,5m; ?)

A mesterségeket úgynevezett “crafting requestekkel” lehet húzni. Ez úgy néz ki, hogy szépen odamegyünk a mesterhez, aki ad egy questet, megvesszük az árusnál a hozzávalókat, visszabattyogunk, leadjuk és kezdjük előlről. Minden ilyen küldetés végén kapunk egy ajándékot amit már a ténylegesen hasznos tárgyak ksézítésénél is használni tudunk.

Ha elég magasnak érezzük a skillünket és a hozzá fűződő két Gathering skillt is (Extract Aether,Vitality) akkor kezdhetjük is a mókát. Majdnem minden tárgyhoz szükség van:

– Aether: Ez a város felett lebeg, ócska nehéz felhúzni a hozzá tartozó gyüjtögető skillt, ellenben egész jól lehet keresni ha eladjuk.

–  Refining Stone: Ezek a kövek 3 színben fordulnak elő. Kék,piros,fehér. Az első a páncélokhoz, a második a fegyverekhez, a harmadika z ékszerekhez kell. Szörnyekből esnek és jó drágán lehet az aukciós házban hozzájuk jutni. Ezt sajnos mindenképp meg kell vennünk, mert többnyire nehezen farmolható.

– Egy vagy több egyébb, összegyűjthető hozzávalóra: Ez többnyire egy ércfajta vagy egy növényfajta, amit a Crafting skillünkkel tovább kell finomítanunk használat előtt. Például, ha egy fegyvert akarunk kovácsolni és vasra van szükség, akkor előbb vas tömböket kell gyártanunk belőle, majd a vastömbből csavarokat és rudakat. Ha véletlenül talált zöld receptekből dolgozunk, sokszor találhatunk a hozzávalók között ritkább szörnyekből eső tárgyakat is.

Ha minden hozzávalónk megvan, hozzáláthatunk a tényleges előállításhoz. Legyen a Crafting skillünk legalább 10-el nagyobb mint az előállított tárgy kívánalma, így nincs esély hogy elrontsuk.

A csavar itt jön: A legyártott holmi néha kritikus siker lesz. (az esély változó de saját tapasztalatból azt mondanám hogy 30% fölötti.) Ekkor a tárgy neve elé kerül egy jelző pl. a fegyverkovácsoknál hogy “shining”, tehát ragyogó. Ez még önmagában kevés lenne az üdvösséghez, ám találhatunk olyan recepteket, amiknek az hozzávalója egy kritikus sikerrel elkészített tárgy. Ha ezt is megcsináljuk, általában a “Craftman’s” jelzőt kapjuk a tárgy neve elé és sokkal erősebb lesz mint az eredeti.

Ha a mesterségünk elérte a 200 fölötti értéket, a “Craftman’s” cuccok is kritelhetnek. Ekkor már “Craftman’s Shining” lesz a tárgy, és zöld helyett kékre vált a színe. Ezek már nagyon erős tárgyak. Na de itt még mindig nincs vége a mesének, mert találhatunk receptet, ami ezeket a tárgyakat dolgozza fel. Ebből is kék tárgy lesz, “Expert’s” előtaggal. És ha ez is kritikus siker, nos akkor megnyertük az ötöst a lottón. Ezt már nemtudom biztosra, de nagyon valószínünek tűnik, hogy aranysárga, egyedi itemet kapunk eredményképpen. Ha igen ha nem, ezek már a sokmilliót érő tárgyak, úgyhogy szinte midnegy. 😀

Egyenlőre ennyi, Weaponsmith, Alchemy részletes leírással jövök később. Puszi.

Reklámok

11 hozzászólás to “Crafting Ismertető”

  1. pl. a fegyverkovácsoknál hogy “shining”, tehát ragyogó.

    ékszerkészítőnél is “shining”-ot kapott nálam 🙂

  2. A handycraftingnál kicsit máshogy van. Ott a zöld receptek előfeltétele egy kritelt fehér->abból lesz a “shining” ->abból lesz a zöld recept elkészítése után a zöld tárgy ééééés ha az kritel az elkészítés közben akkor, abból lesz a kék. Ami jó és szeressük.:)

  3. Okey köszi!

    Nekem összesen egy shining birch bow volt életem során, mert azóta nem kraftoltam 😀

  4. Én is ékszerész vagyok és már 251-ig felhúztam a szakmát. Amit nem értek az a crittelés. Egyik receptnél a hozzávaló egy shining gold ring és ebből lehetne jobbat csinálni. Namármost hogy lesz nekem shining gold ringem? Van olyan recept amivel Gold Ringet lehet csinálni (fehér szinű recept). Ebből lesz a Shining ha bejön a crit? Mert én össz már 14 db-ot csináltam belőle de mindegyik csak sima Gold Ring lett. Full DP-vel voltam ott mert úgy hallottam befolyásol az is critnél. Ráadásul 15000-be kerül egy alkotóelem NPC-nél (valami Metal Dissolvinges akármi) és a gyűrű a végén tök vacak ráadásul NPC-nek eladni 8500-ért lehet brokernél meg a kutyának sem kell mert tényleg vacak. Költségek közé pedig nem is számoltam az aethert meg egyebeket, mert azt összeharvesteltem magamnak…brokernél az is nagyon drága lenne.

  5. Alapbol gold ringből lesz shinig gold ring. Nekem sem kritelt még ring, de mondjuk én csak 2-3 dbot csináltam belőle.

    Hányas szinten csináltad a gold ringet?

  6. lvl31-es vagyok de ha a skillt kérded akkor az 251 volt

  7. ha tényleg ebből lesz a crites akkor viszont valamit tuti nem jól csinálok (nem elég skill vagy szint vagy valami) mert nem hiszem hogy 14db-ból nem jön be 1 crit sem

  8. Ha túl magas volt skilled amikor csináltad, talán az lehetett a baj. De ringben nem tudok nyilatkozni, mert azt nem csináltam sokat, próbálkozz mással. Nekem kb 25% a crit rate zöldre, és nagyjából ennyi vagy egy kicsit kevesebb kékre.

  9. Sziasztok, valaki tudna érdemi információval szolgálni az ügyben hogy, a craftolt tárgyak mindegyike átadható vagy van köztük ragaszkodóbb fajta? -Egyébként a cikk jó, élvezettel olvastam-

  10. Átadhatók, elcserélhetők, AH-zhatók. Talán van egy-két kivétel, de a zömére ez igaz.

Vélemény, hozzászólás?

