Pap a gáj

cleric

Ujabb munkanap, ujabb post. A tegnapi rovid bevezeto utan kovetkezzen egy altalanosabb leiras a kasztrol: mit varhatunk ha clerictol, milyen jatekelmenyt nyujt, stb.

Talan a legelso dolog amit erdemes megtenni, hogy elvetjuk az elmult X ev MMO-ibol taplalkozo healer kepunket, es egy huszaros ugrassal meg egy bator kepzettarsitassal visszarepulunk az idoben ugy 20 evet az (A)DnD hoskoraba, ahol a cleric meg nem papircica volt, hanem nehezvertes heavy support, akinek a harcban sem kellett szegyenkeznie, ha ugy adodott (draw upon holy might, konnyfakaszto emlekek!). No, az Aion clericje pont ilyen, tokaig all a nehezvertben, es szukseg eseten egy szerencses (~20%) spell rotabol kioszt 2k-2,2k sebzest (lvl 26). Megkockaztatom, a szeles skalaju healek es a chainmail miatt a warrior kasztok utan a legjobb tulelo a jatekban. PvE szempontol ez maximalisan latszik is, a mas kasztokkal jatszók rengetegszer panaszkodnak halalra questeles kozben, vagy hogy egyetlen, szintben levo mob eseten is taktikazni kell, hogy nyertesen jojjenek ki a csatabol. A clericnel ilyen nem nagyon fordul elo, ami egyreszt – sok esetben megalapozatlan – onbizalmat ad a jatekosnak, masreszt kellemes jatekelmennyel parosul, ami azert nem egy utolso dolog. 2-3 szinttel magasabb mobokat, ha a resistek miatt nem is jatszi konnyedseggel, de biztos kezzel meszarol, de, es erre kesobb meg visszaterek, a 25. szinten kiteljesedo Smite III – Thunderbolt II – Discharge I chain letrejotte eseten meg egy 29-30as mob is szuk 10 masodperc alatt kiboffenti magabol a kek lootfelhot.

No de nezzuk meg a fejlodes utjat az elso 26 szinten:

Gear

Pancelbol cloth, leather es chain all a rendelkezesre. Egyelore 80/20 aranyban cloth/chain a gearem, az okok pedig az arcpiritoan nagy +MP es manastone slot kulonbsegekben keresendoek. Aprankent kezdenek ugyan feltunedezni a vallalhato chain-ek, de a jelenlegi gearemben 2700 HP es 3850 MP mellett pugok eseten a Templartol kevessel maradok el HP tekintetben, a Magek pedig kb 500 manat vernek ram, ami pedig nem kis fegyverteny, figyelembe veve, hogy a ket kaszt spelljeinek manakoltsege nem igazan allithato parhuzamba. Ertelemszeruen a full chain gear elerese a cel, PVPben ugyanis a melee ellen az armor rating lesz a legjobb baratunk.
Fegyverarzenalunkat a mace/shield – a klasszikus felallas -, illetve ketkezes bot teszi ki – utobbi a chanterrel valo kozos gyokerek miatt. Egyertelmuen az elobbit preferalom, bar a 2H Staffok husosabb statokkal rendelkeznek, a block tenye felbecsulhetetlen, nem is beszelve egy jo shield statjairol, plusz a main hand macem miatt sem panaszkodom (eljenek a crafterek).
Manastone-ok tekinteteben foleg +HP a preferencia, nehany +65 MP stone mellett. Majd kesobb tervezek kiprobalni egy +Magic Boosting szettet is, de egyelore elegedett vagyok a kitolt heallel.

Skillek

Mar az elso 4-5 szinten megkapjuk a husos buffokat, amiben kesobb sem lesz hiany, szepen adagolja a jatek a tapot, lvl 25-on mar altalaban 5-6 buff + potival maszkalok. Eddigi tapasztalataim alapjan ezek egy resze elmarad a Chanter partybuffjai mogott (a +10% HP es a +10% def mindenesetre heveny rinyakat valt ki a vadonban szaladgalo vagottszemu randomokbol), viszont megkapjuk a husos Rebirth buffot lvl 20on (soulstone), van egy szarnak latszo, de igazabol hasznos combat buff (Promise of the Wind), illetve ket partyra hato resist buff, ami pont kiuti egymast, igy egyszerre csak egy mehet fel (Cordial Protection, Winter Circle). Heal teren ertelemszeruen a legjobban eleresztett kaszt, kapunk egy szintrol-szintre erosodo HoT-ot, van kisheal, nagyheal, partyheal, instant heal, resurrect, es ketfele dispel (physical/mental). Meg semleges, de mar offenziv felhanggal rendelkezik a pap eddigi egyetlen crowdcontrol-ja, egy 5 seces root. Innen mar at is evezhetunk a dd spellekre, ahol ket chain bomlik ki figyelo szemeink elott, ez egyik a mar korabban emlitett tavolrol indithato Smite-Thunderbolts-Discharge, a masik pedig egy melee, Condemnation-Heavenly Judgement/Lightning. Utobbi chaint vagy egy stunnolo spell zarja kisebb sebzessel, vagy egy 600 korul sebzo elektrosokk. Sebzesunket kiegeszitendo kirakhatunk egy lebego kis manakovet is, ami 3x fog loni mielott osszetorik (minden loves sebzi onmagat is), ez kb 700 dmg-et tol ki ezen a szinten.
Egy szo erejeig meg visszaternek a Discharge kepessegre, amit eloszor elszontyolodva fogadtam, ugyanis csak 20%-ban proccol ez a chaint lezaro skill, azonban a gyakorlatban bebizonyosodott, hogy ez is pont 20%-al tobb a kelletenel (annak aki kapja). Karakterunk ezzel a rotaval szerencses konstellacio eseten ugy roffenti ki magabol a 2k sebzest, hogy az egyszeri player konnyekben tor ki. A mezei moboknak ezen a szinten nagyjabol 4-5k HP-ja lehet, amihez ha hozzavesszuk meg az autohiteket es a Divine Stone lovoldozeseit, konnyeden belathatjuk hogy a harc nem lesz hosszabb 10 secnel. Ami azert az orom egyik forrasa lehet szivunkben.
A biztonsag kedveert leirok egy spellrotat is, amit mar a telefonon is eltudnek nyomni, igaz aki clerickel jatszik annak egyertelmu, aki meg nem annak nem mond semmit, de:

Divine Energy – Smite – Thunderbolt – Discharge (ha kijon) – Condemnation – Lightning – Smite – HoT – Condemnation – Heavenly Judgement, loot.

Most pedig elmegyek ebedelni mert ehes vagyok.
folyt kov
Dundun

Reklámok

Egy hozzászólás to “Pap a gáj”

  1. hi, pár hét mig lesz uj gepem amivel menni fog aion es mindig is healerrel jatszottam (l2-bishop, wow-pala,druid). Nagyon várom a folytatást ;p

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: